En familieejet virksomhed med en helt unik stemning og stærke værdier

VELA Vermund Larsen A/S udvikler, fremstiller og sælger stole. Vi fokuserer på banebrydende løsninger omkring det siddende menneske. Kendetegnet er, at funktionalitet og design skal gå op i en højere enhed og at man altid sidder godt.

VELA har 3 forretningsområder:

VELA REHAB er stole som hjælper mennesker med funktionsnedsættelser til en bedre hverdag med øget selvstændighed.

VELA Medical er stole, som optimerer personalets arbejdsgang samt arbejdsmiljøet omkring patienter.

VERMUND er high-end designmøbler i tidløst design. 

VELA - Vermund Larsen A/S er en familieejet virksomhed, som blev grundlagt i 1935, med hovedsæde i Aalborg. For at være tæt på vores danske kunder har vi 3 salgs- og servicecentre i Danmark. Eksporten udgør ca. 60% af omsætningen, og vi har datterselskaber i Norge, Sverige og England.

Som medarbejder hos os bliver du en del af en professionel organisation med engagerede kollger i et uformelt arbejdsmiljø. Vi er 100 dygtige medarbejdere, som samarbejder på tværs af virksomheden.

 

Besøg vores hjemmesider her:

vela.dk

vela-medical.dk

vermund.eu

 

 

Stillingen er opslået den:
14. juni 2019

Arbejdssted
Aalborg

Spørgsmål vedrørende stillingen kan rettes til:
Business Proces Development Manager Bo Olesen +45 61 66 15 02

Ansøgningsfrist
31. juli 2019

Rejseaktivitet
5-10 rejsedage

Tiltrædelse
Snarest, men vi venter naturligvis på den rette kandidat

Produktudvikler fra idé til færdigt produkt

Er du på jagt efter drømmejobbet, hvor du får konstruktionsmæssigt ansvar og en koordinerende rolle i udviklingsprocessen?

Bliv en del af en mindre udviklingsafdeling, hvor du arbejder med design og konstruktion samt produktmodning, herunder test, kostoptimering og leverandørvalg. Her får du både mulighed for at bruge dine konstruktionsevner og får berøring med hele udviklingsprocessen fra den første skitse til det færdige produkt.

Få visuelt og konstruktionsmæssigt ansvar for vores produktportefølje 
Du bliver 5. kollega i vores udviklingsafdeling, og her kommer du primært til at arbejde med vores kerneprodukter, som er målrettet mennesker med funktionsnedsættelse af forskellig karakter. Din hovedopgave bliver at designe og konstruere stole, herunder komponentdele – dvs. mekanisk konstruktion, udvikling af plastemner, leverandørsamarbejde osv.

Du deler det konstruktionsmæssige ansvar med dine kollegaer i afdelingen, som bl.a. også arbejder med dokumentation og test. Vi udvikler og producerer medicinsk udstyr, og vores produkter CE-mærkes derfor jf. kravene i det medicinske direktiv og de harmoniserede standarder.

Koordiner det daglige projektarbejde
I din rolle i udviklingsafdelingen vil du få en bred berøringsflade og koordinerende rolle i og udenfor virksomheden. Vi står selv for hele processen fra første skitse, via prototyper, til det færdige produkt, og ved hjælp af dit overblik bidrager du til, at vi sammen når i mål med vores projekter til tiden. Du kan altså se frem til en hverdag, hvor du:  

  • konstruerer og tegner i Inventor
  • koordinerer og følger op på projekter i udviklingsafdelingen og hos leverandører
  • udarbejder projektplaner for nye projekter
  • er i dialog med vores salgsafdeling og produktchefer i forhold til kravsspecifikationer

Vi jagter potentialerne
Just jump. Det er vores strategi. Og med det mener vi, at vi skal turde tage chancer og jagte nye potentialer. Vi skal ikke stå stille, og du bliver derfor en del af en virksomhed, hvor vi er indstillet på at investere – også i dig. Fordi vi er en mindre virksomhed, er vi gode til at bruge hinandens potentialer og evner på bedste vis. Det betyder for dig, at du får rigtig gode muligheder for at udvikle dig i rollen – både fagligt og personligt.

Ingeniør med projektledergen
Vi forventer ikke, at du kan det hele fra første dag. Udover din faglighed forestiller vi os, at du er typen, som har et naturligt godt overblik og evnerne til at koordinere opgaverne. Du har et projektorienteret mind-set og er god til at følge op – samtidig med at du nyder at kunne fordybe dig i konstruktionsarbejdet og har mod på at tænke nye vinkler ind.   

  • Du er uddannet maskiningeniør eller har en lignende baggrund.
  • Du har kendskab til mekanisk konstruktion og styrkeberegninger.
  • Du er i stand til egenhændigt at udvikle nye kreative løsninger og optimering af eksisterende produkter.
  • Du har erfaring med 3D CAD-værktøjer, gerne Inventor.
  • Du formår at forstå og omsætte krav fra diverse standarder til simple og overskuelige løsninger.

Interesseret?
Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Business Proces & Development Manager, Bo Olesen, på +45 61 66 15 02. Send din ansøgning og dit CV allerede i dag via nedenstående link. 

Vi glæder os til at høre fra dig.